• Αναζήτηση

10 χρόνια χωρίς τον καπετάν Βασίλη

Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος (1935 – 25 Ιανουαρίου 2011) ήταν Έλληνας καπετάνιος, εφοπλιστής και επιχειρηματίας.

Πρώτα χρόνια και προσωπική ζωή
Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, γνωστός και ως «καπετάν Βασίλης», γεννήθηκε το 1935, από φτωχή οικογένεια, στο Διαβολίτσι της Μεσσηνίας [1][2]. Το 1948, ήρθε στην Αθήνα και έκανε διάφορες δουλειές, μέχρι το 1953, όταν και μπαρκάρισε για πρώτη φορά. Από τότε, εξελίχθηκε σε όλες τις βαθμίδες της ναυτικής ιεραρχίας [1][2]. Πέθανε την 25η Ιανουαρίου 2011.[5]

Επιχειρηματική δράση
Σε ηλικία 27 ετών, ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγοράζει με δάνειο ένα μικρό φορτηγό πλοίο . Το 1974, ιδρύει την εταιρεία “Costamare Shipping SΑ”. Κατά τη ναυτιλιακή κρίση, την περίοδο 1982 – 1984, o Βασίλης Κωνσταντακόπουλος αγοράζει οκτώ πλοία σε πολύ χαμηλή τιμή . Μετά τη χρεοκοπία της εταιρείας τακτικών γραμμών Ελληνικής του Γρηγορίου Καλλιμανόπουλου, προσλαμβάνει το εξειδικευμένο προσωπικό της και εισέρχεται στην αγορά των τακτικών γραμμών, ως ναυλωτής πλοίων σε εταιρείες που εξυπηρετούσαν ήδη τις γραμμές [1][2]. Στα επόμενα είκοσι χρόνια η εταιρία αναπτύσσεται σημαντικά, ανανεώνοντας τακτικά τον στόλο της. Το έτος 2000, η “Costamare” διαχειριζόταν 35 πλοία, των οποίων η μεταφορική ικανότητα έφθανε το 1.560.000 dwt.

Η εταιρεία “ΤΕΜΕΣ Α.Ε.”, στην οποία προεδρεύει ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ανακοίνωσε το 2005 ότι σκοπεύει να επενδύσει σταδιακά έως το 2010 περίπου 1 δισ ευρώ για την κατασκευή 4 ξενοδοχειακών μονάδων, δύο γηπέδων γκολφ, και άλλων τουριστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων, σε δύο παραθαλάσσιες εκτάσεις ιδιοκτησίας Κωνσταντακόπουλου, στην περιοχή της Πύλου, συνολικού εμβαδού 2.700 στρεμμάτων περίπου. Πρόκειται για την πρώτη υλοποίηση των λεγόμενων περιοχών Π.Ο.Τ.Α. (Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης), σύμφωνα με την ορολογία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και της σχετικής νομοθεσίας που διαμορφώθηκε. Η συγκεκριμένη ΠΟΤΑ Μεσσηνίας οριοθετήθηκε το 2001. Σύμφωνα με δημοσιεύματα , η επένδυση αυτή θα αποτελέσει σταθμό για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής και της Πελοπονήσσου, καθώς θα δημιουργηθούν 750 νέες θέσεις εργασίας (1η φάση υλοποίησης) και θα αναδειχθεί ο πολιτιστικός και περιβαλλοντικός πλούτος. Μερίδα κατοίκων της περιοχής, με επικεφαλής την περιβαλλοντική ομάδα “ΚΙΝΩ” (Κίνηση Πολιτών Μεσσηνίας), είχε εκφράσει αντιρρήσεις ως προς τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων, την κατ’ εξαίρεση μη πολεοδόμηση της αγορασμένης έκτασης, τη διαχείριση των τοπικών υδάτινων πόρων και την περιβαλλοντολογική επιβάρυνση εν γένει.[10] Ωστόσο, πάνω από το 80% των κατοίκων της Μεσσηνίας αναγνωρίζει την προσφορά της “Costa Navarino” στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, ενώ το 70% της Ελληνικής κοινωνίας αντιλαμβάνεται τη θετική επίδραση της επένδυσης (έρευνα “QED”, έρευνα “ALCO”). Εκκρεμεί η έκδοση της απόφασης του ΣτΕ, σχετικά με την αντισυνταγματικότητα ένταξης της περιοχής στις Π.Ο.Τ.Α., ενώ εφαπτόμενες εκτάσεις είναι υποψήφιες προς ένταξη στο οικολογικό δίκτυο “NATURA 2000”.

Διακρίσεις
Σύμφωνα με ένα αφιέρωμα της Lloyd’s List (2004) ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος ονομάστηκε «Greek King of Containers», καθώς τον Ιούνιο του 2007, η εταιρία του Costamare διέθετε 51 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων [1]. Επίσης, το 2009 σε εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθήνας, επτά Επιμελητήρια της Πελοποννήσου τίμησαν τον Βασίλη Κωνσταντακόπουλο για την προσφορά του στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου.

Το αεροδρόμιο Κρατικός Αερολιμένας Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος», φέρει προς τιμή του, το όνομά του, καθώς θεωρήθηκε επίσης ως ο πρωτεργάτης της αναβάθμισης του αεροδρομίου της πόλης της Καλαμάτας, φέρνοντας νέους αερομεταφορείς (Aegean Airlines κ.α.), οι οποίοι τελικά συνδέουν αεροπορικώς, τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα με αρκετές περιοχές της Ευρώπης.

Θάνατος
Απεβίωσε στις 25 Ιανουαρίου 2011, μετά από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο.

wikipedia.org

Ροή Ειδήσεων