Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, προβάλλουμε και στο Γύθειο το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και συγκεκριμένα στις 21 και 22 Νοεμβρίου 2025, Παρασκευή και Σάββατο αντιστοίχως.
Είσοδος Ελεύθερη
Αναλυτικά το διήμερο πρόγραμμα προβολών στο πάντα φιλόξενο Πνευματικό Κέντρο Γυθείου:
Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025
- 19:00 We will not fade away/ Δεν θα σβήσουμε (100’)
- (προσοχή! Στην αφίσα από παραδρομή αναγράφει 18:00 και όχι το σωστό 19:00!)
- Της Alisa Kovalenko (Ουκρανία, 2023)
Μια εφηβική περιπέτεια που εκτυλίσσεται στην Ουκρανία παρουσιάζει μια όψη του ρωσο-ουκρανικού πολέμου που δεν έχει καταγραφεί ποτέ από τον φακό, φιλοτεχνώντας ένα τρυφερό συλλογικό πορτρέτο της «γενιάς χωρίς μέλλον» του Ντονμπάς. Πέντε Ουκρανοί έφηβοι μεγαλώνουν στις μικρές πόλεις μιας περιοχής εξόρυξης άνθρακα. Όπως όλοι οι τυπικοί έφηβοι ανά τον πλανήτη, κάνουν μικρές εξεγέρσεις, παλεύουν με την ανία και την πολυεπίπεδη σύγχυση που τους καταβάλλει, αλλά και προσπαθούν να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τον τρόπο που θέλουν να ζουν. Μόνο που οι συγκεκριμένοι έφηβοι βρίσκονται στο Ντονμπάς, το οποίο έχει μετατραπεί εδώ και χρόνια σε εμπόλεμη ζώνη. Πέρα από την οικονομική ύφεση που μαστίζει την περιοχή, βιαιοπραγίες λαμβάνουν χώρα συνεχώς κάπου στο φόντο πολύ συχνά και στο προσκήνιο. Έτσι, τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τον δρόμο τους εν μέσω ενός ζοφερού και χαοτικού κλίματος: καταφεύγουν στη ζωγραφική, στη φωτογραφία και στη μουσική, αλλά, κυρίως, στη φιλία. Ώσπου μια απρόσμενη πρόσκληση πέφτει στο τραπέζι. Πώς θα τους φαινόταν ένα ταξίδι στο Νεπάλ και εκδρομές πεζοπορίας στους πρόποδες των Ιμαλαΐων; Ξαφνικά βλέπουν φως στο σκοτάδι και καταβάλλουν τα μέγιστα για να πραγματοποιήσουν αυτό το όνειρο που μοιάζει άπιαστο, καταγράφοντας την εμπειρία τους σε βίντεο-ημερολόγια. Ενώ οι συνθήκες στην πατρίδα τους χειροτερεύουν, η απειλή μιας ολικής ρωσικής εισβολής διαφαίνεται στον ορίζοντα. Μπορούν οι ελπίδες και τα όνειρα των νέων αυτών να επιβιώσουν; Ζουν μόνο όσοι ονειρεύονται!
- 21:00 Innocence/ Αθωότητα (100′)
- Του Guy Davidi (Ισραήλ, 2022)
Η ταινία αντιμετωπίζει το θέμα της στρατιωτικοποίησης και τις επιπτώσεις στις ζωές των νεαρών ισραηλινών που εξαναγκάζονται να υπηρετήσουν ενάντια στη δική τους ταυτότητα και τα πιστεύω τους. Η ταινία απεικονίζει την αναταραχή με αφηγηματικό τρόπο μέσα από τα στοιχειωμένα ημερολόγια των στρατιωτών που απεβίωσαν, καθώς και σπάνια βίντεο που άφησαν πίσω τους. Συνυφασμένα μαζί με εκπαιδευτικά βίντεο και μοναδικές κινηματογραφημένες στιγμές της ζωής τους, η ταινία δείχνει πως παιδιά και νέοι άνθρωποι παρακολουθούνται και πιέζονται βήμα προς βήμα από την πρώιμη παιδική ηλικία μέχρι την εγγραφή τους στο στρατό και μακριά από τους γονείς τους. Η “Αθωότητα” προειδοποιεί για το κοινωνικό και προσωπικό κόστος της αυξανόμενης παγκόσμιας στρατιωτικοποίησης.

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025
- 19:00 Free Words: A Poet from Gaza/ Ελεύθερες λέξεις: Ένας ποιητής από τη Γάζα (24’)
- Του Abdullah Harun ILHAN (Αίγυπτος, Τουρκία, 2024)
Μια ταινία ντοκιμαντέρ για τον Παλαιστίνιο ποιητή Μοσάμπ Αμπού Τόχα και τη ζωή του στη Γάζα. Η ταινία καταγράφει το ταξίδι του, την τέχνη του ως μορφή αντίστασης και ελπίδας, καθώς και τις εμπειρίες του από την καταπίεση, συμπεριλαμβανομένης της προσωρινής κράτησής του και της επακόλουθης απελευθέρωσής του και εν συνεχεία εξορίας του από τη Γάζα.
- 19.30 Mediha/ Μεντιχά (87’)
- Του Hasan Oswald (ΗΠΑ, 2024)
Η Μεντιχά, μια έφηβη Γιαζίντι που μόλις επέστρεψε από την αιχμαλωσία της από το ISIS, στρέφει την κάμερά της στον εαυτό της για να επεξεργαστεί το τραύμα της, ενώ οι διασώστες αναζητούν τα αγνοούμενα μέλη της οικογένειάς της. Πρόκειται για την ιστορία της γενοκτονίας των Γιαζίντι και τις συνέπειές της, μέσα από το βλέμμα μιας νεαρής επιζώσας που αντιμετωπίζει το παρελθόν της μέσα από προσωπικά βίντεο-ημερολόγια, ανακτώντας τη φωνή της και προχωρώντας με θάρρος προς το μέλλον.
- 21:00 Johatsu into thin air/ Αυτοί που έγιναν καπνός (86′)
- Του Andreas Hartmann, Arata Mori (Γερμανία, Ιαπωνία, 2024)
Κάθε χρόνο, χιλιάδες άνθρωποι εξαφανίζονται χωρίς ίχνη στην Ιαπωνία. Γνωστοί ως Johatsu, ή «οι εξατμισμένοι», εγκαταλείπουν τη ζωή τους για διάφορους λόγους· μια ενοχλητική σχέση, αυξανόμενα χρέη ή απειλές από τη μαφία. Κάποιοι λαμβάνουν υποστήριξη από τις λεγόμενες εταιρείες «νυχτερινής μετακίνησης», οι οποίες βοηθούν τους ανθρώπους να εξαφανιστούν και να ξεκινήσουν μια νέα ζωή κάπου αλλού. Ρίχνοντας μια προσεκτική ματιά στο φαινόμενο της «εξάτμισης των ανθρώπων», το Johatsu– Into Thin Air απεικονίζει τις εσωτερικές συγκρούσεις και τις προσπάθειες συμφιλίωσης όσων έχουν εξαφανιστεί και εκείνων που έχουν μείνει πίσω.








