• Αναζήτηση

Bάσεις 2025: Πότε θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα – Τα φετινά μαθήματα «πανωλεθρία»

Μετράμε και επίσημα πλέον αντίστροφα για την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελληνίων που θα δώσουν τη σκυτάλη στις Βάσεις 2025 έναν μήνα αργότερα. Ενόσω η πανελλαδική εξεταστική διαδικασία για τα Ειδικά Μαθήματα είναι σε πλήρη εξέλιξη, η βαθμολόγηση των γραπτών των γενικών μαθημάτων βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο με την Παρασκευή 20 Ιουνίου να είναι η καταληκτική ημέρα για το έργο των βαθμολογητών.

Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, σε τηλεοπτικές της δηλώσεις έδωσε το επίσημο χρονοδιάγραμμα της ανακοίνωσης των βαθμολογιών και των Βάσεων Εισαγωγής εξαγγέλοντας ότι οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν στις 26 ή 27 Ιουνίου με την Πέμπτη 26 Ιουνίου σύμφωνα με το ρεπορτάζ να έχει «κλειδώσει» ως η μέρα ανακοίνωσης. Παράλληλα οι Βάσεις 2025 προγραμματίζεται να δοθούν στην δημοσιότητα ένα μήνα αργότερα με πιθανότερη ημερομηνία την Δευτέρα 28 Ιουλίου.

Σε κάθε περίπτωση και φέτος οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθουν άμεσα σε πρώτο χρόνο μέσω SMS τόσο για τις αναλυτικές τους βαθμολογίες ανά μάθημα τον Ιούνιο όσο και για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση την ημέρα ανακοίνωσης των Βάσεων στα τέλη Ιουλίου εφόσον βέβαια έχουν προβεί στις προβλεπόμενες δηλώσεις του αριθμού τηλεφώνου τους στην αντίστοιχη ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας όταν ανοίξει η σχετική διαδικασία υποβολής εγγραφών.

Τα φετινά μαθήματα «πανωλεθρία» που καθορίζουν τις Βάσεις 2025

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Dnews, οι φετινές Πανελλήνιες δείχνουν μια ήπια βελτίωση στις επιδόσεις των υποψηφίων σε σύγκριση με το 2024 που είχε καταγραφεί έντονη δυσαρέσκεια κυρίως λόγω της υπερβολικής δυσκολίας στη Φυσική. Ναι μεν η Φυσική κινήθηκε σε πιο ασφαλείς άξονες δυσκολίας όμως για ακόμη μια χρονιά μαζί με τα Μαθηματικά αποτελούν τα μαθήματα «πανωλεθρία» που στερούν βαθμούς από τους υποψήφιους καθώς οι διαρροές από τα βαθμολογικά κέντρα «μαρτυρούν» ότι το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη Βάση σε αυτά παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα.

Μάλιστα σύμφωνα με τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας, πρόβλημα εντοπίζεται και στις επιδόσεις των υποψηφίων στη Βιολογία. Όπως σημείωσε η Σοφία Ζαχαράκη, τα μαθήματα στα οποία παρατηρούνται φέτος οι μεγαλύτερες δυσκολίες είναι η Βιολογία και η Φυσική, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει σε αρνητικές αποκλίσεις στις βαθμολογίες. Από την άλλη, η Νεοελληνική Γλώσσα χαρακτηρίστηκε από πολλούς μαθητές ως «προσιτή και καλοδομημένη», αφήνοντας θετική εντύπωση.

 

Πιέσεις σε Μαθηματικά, Έκθεση και Βιολογία «βλέπει» η ΟΕΦΕ

Από πλευράς ΟΕΦΕ ο πρόεδρος και Μαθηματικός Γιάννης Βαφειαδάκης έχει δηλώσει ότι «φέτος τα θέματα ήταν διαβαθμισμένα, δίκαια και σωστά σχεδιασμένα ώστε να αποτυπώνεται η προσπάθεια των υποψηφίων. Δεν ήταν τα θέματα οι πρωταγωνιστές — ήταν οι ίδιοι οι μαθητές». Όπως εκτιμά ο κ. Βαφειάδης, παρά την καλή ποιότητα των θεμάτων, σε ορισμένα μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, η Έκθεση και η Βιολογία, οι επιδόσεις φαίνεται να είναι ελαφρώς χειρότερες από την περσινή χρονιά. «Δεν μπορούμε ακόμα να κάνουμε ασφαλείς προβλέψεις για τις βάσεις. Η γενική εικόνα πάντως δείχνει ότι δεν θα έχουμε έντονες διακυμάνσεις», τόνισε. Αναφορικά με την Έκθεση, σημείωσε πως «παραδοσιακά δυσκολεύει την αριστεία. Πολύ λίγα γραπτά ξεπερνούν το 18 ή 19 πανελλαδικά». Παρ’ όλα αυτά, υποστήριξε ότι δεν έχει παρατηρηθεί αισθητή πτώση της επίδοσης λόγω αλλαγής στην εκπαιδευτική κουλτούρα: «Η έκθεση πλέον προσομοιάζει περισσότερο στα Νέα Ελληνικά και λιγότερο στην παλιά μορφή της έκθεσης ιδεών».

 

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2025 δείχνουν πως θα υπάρξουν αυξομειώσεις ανά επιστημονικό πεδίο, με αρκετές σχολές να παρουσιάζουν πτώση λόγω χαμηλών επιδόσεων και άλλες άνοδο εξαιτίας αυξημένης ζήτησης ή περιορισμένων θέσεων. Η εικόνα θα ξεκαθαρίσει πλήρως με την ολοκλήρωση της διόρθωσης και την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων όμως ο κ. Χρήστος Ταουσάνης Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Επιστημονικό Δ/ντη EMPLOY EDU Σύμβουλοι εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας μιλώντας στο Dnews έδωσε μια πρώτη εκτίμηση για τις ανακατατάξεις που προβλέπουν τα μέχρι στιγμής δεδομένα ανά επιστημονικό πεδίο.

Όπως εξηγεί η φετινή εικόνα προς το παρόν αποτυπώνεται ως ελαφρώς καλύτερη συγκριτικά με πέρσι αν και σε απόλυτα νούμερα και κλίμακες η περσινή χρονιά είχε τρομερά χαμηλές βαθμολογίες σε Φυσικη και Μαθηματικά. Έτσι, και μια μικρή βελτίωση δεν αλλάζει το μεγάλο ποσοστο κάτω απο τη βάση, ειδικά στο 4ο Πεδίο.

Βάσεις 2025: Το ασανσέρ των μορίων και οι ανατροπές στο 4ο πεδίο

Συνοπτικά, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, κυρίως λόγω της έντονης και αυξανομένης ζήτησης τα τελευταία χρόνια, ενδεχομένως να δούμε μια μικρή αύξηση στις σχολές της ψυχολογίας αλλά και της Νομικής λόγω της διαβάθμισης των θεµάτων.

Στο 2ο πεδίο, ενδεχομένως να έχουμε απο τη μια σε σχολές μεσαίας ζήτησης ή παραδοσιακές σχολές (μαθηματικό, φυσικό, γεωπονία) μια μικρή πτώση, αλλά να δούμε σταθερότητα (ή και άνοδο) σε τμήματα μηχανικών που εντάσσονται στις νέες Πολυτεχνικές Σχολές που προέκυψαν στο ΠΑ.Δ.Α., στο ΔΙ.ΠΑ.Ε., στο ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου καθώς πλέον αποτελούν (ειδικά σε Αττική – Θεσσαλονίκη) θέλγητρο για τους μαθητές των περιοχών αυτών για να μην φύγουν και εκτός της μόνιμης κατοικίας.

Στο 3ο πεδίο, μια προσωπική εκτίμηση που προκύπτει λόγω της τρομερά υψηλής ζήτησης που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια τόσο στις βιοεπιστήμες και στις σχολές πρόνοιας (εργοθεραπεία – λογοθεραπεία κ.λπ.) αλλα και στην σταθερότητα των παραδοσιακών δυνάμεων (Ιατρική, Φαρμακευτική), ίσως να αποτυπωθεί μια ανοδική τάση των 150-300 μορίων σε αυτές τις σχολές, και η οποία να είναι απολύτως φυσιολογική και εύλογη.

Τέλος, στο 4ο πεδίο, αναμένεται μια τρομερά πολύπλοκη και σύνθετη εικόνα λόγω των ανάμεικτων επιδόσεων των υποψηφίων όπου μια σημαντική ημερίδα μαθητών αντιμετωπίζει τρομερή δυσκολία στα Μαθηματικά (και φέτος σύμφωνα με τα λεγόμενα και των ίδιων των μαθητών, ήταν ελαφρώς πιο περίπλοκα απο τα περσινά άρα εδώ έχουμε ένα μεγάλο ερωτηματικό). Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε πως σε αυτό το πεδίο παραδοσιακά έχουν καθιερωθεί, στα ρετιρέ της βαθμολογίας, τμήματα όπως το ΔΕΤ του ΟΠΑ, η Πληροφορική του ΑΠΘ κ.λπ. τα οποία δεκάδες αριστούχοι μαθητές τα δηλώνουν δίχως διασπορά των προτιμήσεων τους!

 

ΕΒΕ 2025: Ένας στους τρεις υποψηφίους εκτός ΑΕΙ – Ποιες είναι οι επιπτώσεις ανά επιστημονικό πεδίο

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από τα βαθμολογικά κέντρα, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) αναμένεται και φέτος να αφήσει εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ένα σημαντικό ποσοστό υποψηφίων. Οι αριθμοί προκαλούν ανησυχία, ειδικά για τους υποψηφίους που θα κινηθούν βαθμολογικά γύρω από τη βάση του 10 αλλά τελικά δεν καταφέρνουν να περάσουν το όριο που θέτει η ΕΒΕ.

Με αυτά τα δεδομένα σε μια πρώτη εκτίμηση φαίνεται ότι περίπου 1 στους 3 υποψηφίους από τα Γενικά Λύκεια δεν θα καταφέρει να περάσει σε ΑΕΙ. Για τα ΕΠΑΛ, το ποσοστό αποκλεισμού ενδέχεται να φτάσετ το 45%. Οι αριθμοί αυτοί, σε συνδυασμό με την απαιτητικότητα των φετινών θεμάτων, επιβεβαιώνουν και φέτος ότι η ΕΒΕ εξακολουθεί να λειτουργεί ως ένας σοβαρός «κόφτης», παρά την προσπάθεια πολλών μαθητών που βελτίωσαν τις επιδόσεις τους συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια. Η ΕΒΕ για ακόμα μια χρονιά αποτελεί κομβικό παράγοντα στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρά τις αξιόλογες προσπάθειες χιλιάδων υποψηφίων, ο μηχανισμός αυτός λειτουργεί αποκλείοντας μαθητές που σε άλλη συγκυρία θα μπορούσαν να διεκδικήσουν θέση στα ΑΕΙ. Οι επόμενες ημέρες θα κρίνουν πολλά, ειδικά όταν ανακοινωθούν οι επίσημες βαθμολογίες και οι τελικές ΕΒΕ ανά τμήμα.

 

https://www.dnews.gr/

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ροή Ειδήσεων