Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας εγκρίθηκε ομόφωνα ψήφισμα με το οποίο εκφράζεται έντονη διαμαρτυρία και κατηγορηματική διαφωνία για την εκπόνηση προμελέτης και τευχών δημοπράτησης που αφορούν τη μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας σε ποδηλατική διαδρομή, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.
«Το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας ενώνει τη φωνή του με Δήμους και φορείς της Περιφέρειας Πελοποννήσου στο κοινό αίτημα για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στο υφιστάμενο δίκτυο», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο ψήφισμα.
Αναλυτικά το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση προκήρυξης για την εκπόνηση προμελέτης και τευχών δημοπράτησης για τη διαμόρφωση ποδηλατικής διαδρομής στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα» εκ μέρους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για λογαριασμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Ψηφίζει
Εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία και κατηγορηματική διαφωνία του για τους εν κρυπτώ προωθούμενους σχεδιασμούς, απουσία οποιασδήποτε ενημέρωσης και σχετικής διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες.
Το Δ.Σ. Καλαμάτας, επίσης, ενώνει τη φωνή του με Δήμους και φορείς της Περιφέρειας Πελοποννήσου στο κοινό αίτημα για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στο υφιστάμενο δίκτυο».
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το Τεχνικό Επιμελητήριο προγραμματίζουν μελέτη για τη μετατροπή της γραμμής Κορίνθου – Άργους – Καλαμάτας σε ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο. Η είδηση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις σε φορείς και πολιτικούς παράγοντες της Μεσσηνίας.
Υπενθυμίζεται ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου ανακατασκευάστηκε πλήρως το 2011 με κόστος 80 εκατ. ευρώ, ωστόσο δεν λειτούργησε ποτέ έκτοτε. Οι σταθμοί κατά μήκος της γραμμής έχουν κηρυχθεί από το 1986 νεότερα διατηρητέα μνημεία εθνικής πολιτιστικής κληρονομιάς.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος επισήμανε ότι η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία και την Πελοπόννησο είναι κρίσιμο ζήτημα και έχει να κάνει με την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής.