• Αναζήτηση

Καραγιάννης: Σύντομα θα μπορούμε να προχωρήσουμε την Πατρών-Πύργου

“Ο οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου σήμερα θα ήταν έτοιμος αν η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε αποφασίσει να τα σταματήσει όλα και να κατατμήσει το έργο σε 8 κομμάτια. Πλέον όλοι το γνωρίζουμε αυτό. Όπως επίσης γνωρίζουμε και γιατί έγινε και –το κυριότερο- ποια καταστροφικά αποτελέσματα είχε».

Αυτό τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, στην χθεσινή του ομιλία από το βήμα του 8ου Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου που διοργάνωσε η εφημερίδα Πελοπόννησος στην Πάτρα.

Για την συνέχεια του έργου ο Γ.Γ. σημείωσε πως ήρθε ήδη σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού προκειμένου να υλοποιήσει το συνολικό έργο και μάλιστα με το ίδιο τίμημα που προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες, ενώ κατάφερε και έπεισε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου πέραν της 2023, ως έργο phasing. «Βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να ξεπεραστούν ζητήματα ανταγωνισμού και είμαστε αισιόδοξοι πως σύντομα θα μπορούμε να προχωρήσουμε» σημείωσε χαρακτηριστικά ενώ εξήγγειλε και έργα οδικής ασφάλειας για τον υφιστάμενο δρόμο προκειμένου να βελτιωθούν τα σημερινά πολύ κακά χαρακτηριστικά του.

«Απομονωμένη η Πάτρα»
Ο κ.Καραγιάννης υποστήριξε ότι η περιοχή της Πάτρας έχει μείνει πίσω καθώς όπως είπε «μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν είχε ούτε καν αξιοπρεπή οδικό άξονα σύνδεσης με την Κόρινθο και την Αθήνα, ένα έργο που ξεκίνησε επί των ημερών της κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή και πέρασε από 40 κύματα, ενώ συνεχίζει να μην έχει ως και σήμερα τραίνο και δρόμο σύνδεσής της με την υπόλοιπη Πελοπόννησο. Στην πραγματικότητα, η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας είναι απομονωμένη».

Για το θέμα του τρένου ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών υπογράμμισε πως το υπουργείο Υποδομών είναι ανοιχτό σε προτάσεις που λύνουν τα προβλήματα, αλλά ταυτόχρονα είναι ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες.

Όπως τόνισε «Έτσι καταλήξαμε στο σχεδιασμό μιας σύγχρονης γραμμής, η οποία ναι μεν είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος της υπογειοποιημένη, αλλά ταυτοχρόνως μπορεί να χρηματοδοτηθεί και να υλοποιηθεί. Και με τη λειτουργία της, όχι μόνο δεν θα καταργεί τον προαστιακό και τις στάσεις του, αλλά αντιθέτως θα τις αναβαθμίζει. Και το κυριότερο, όχι μόνο δεν κόβει στη μέση την πόλη όπως κάποιοι κακόβουλα προσπαθούν να μας πείσουν, αλλά κάνει ακριβώς το αντίθετο, απελευθερώνει ένα μεγάλο μέρος του κέντρου της πόλης και το αποδίδει ξανά στους πολίτες.

Το έργο περιλαμβάνει αστικές αναπλάσεις σε δεκάδες στρέμματα γης, με μεγαλύτερη έκταση από τον ελεύθερο χώρο που θα προκύψει από την κατάργηση του αμαξοστασίου στον Άγιο Διονύσιο.

Για το λιμάνι της Πάτρας ο κ.Καραγιάννης δήλωσε πως τόσο η νέα εμπορική πτέρυγα του λιμένα που σχεδιάζεται, όσο και οι εγκαταστάσεις για την τροφοδοσία των πλοίων με φυσικό αέριο,

αντανακλούν τη νέα πραγματικότητα και εκσυγχρονίζουν ιδίως την εμπορευματική δραστηριότητα στην πόλη.

Φράγμα Πείρου-Παραπείρου
Για το Φράγμα Πείρου-Παραπείρου ο Γ.Γ. σημείωσε πως είναι απαραίτητη η σύσταση Φορέα Διαχείρισης και Λειτουργίας, ο οποίος πέραν της λειτουργίας του έργου θα αναλάβει και την παρακολούθηση και τη συντήρηση των κατασκευών. Μάλιστα αποκάλυψε πως το Υπουργείο συνέταξε σχέδιο καταστατικού για την ίδρυση της Ανώνυμης Εταιρείας «Διαχείρισης Έργων Πείρου–Παραπείρου Αχαΐας», το οποίο όμως ο Δήμος Πάτρας δεν δέχτηκε. Για την ώρα έχει οριστεί ως προσωρινός Φορέας Διαχείρισης και Λειτουργίας του συνολικού έργου, η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων.

Το αμέσως προσεχές διάστημα, θα προκηρυχθεί η σύμβαση «Ύδρευση Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο – δίκτυα υδροδότησης υπολοίπων οικισμών Ν.Αχαΐας», στην οποία περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για τη λειτουργία του φράγματος προσωρινά για 5 χρόνια.

Ένα ακόμη μείζον θέμα ιδίως για τους αγρότες της περιοχής, είναι η επέκταση του φράγματος Πηνειού ώστε να καλυφθεί η άρδευση στα όρια των νομών Ηλείας και Αχαΐας στο οποίο όπως είπε ο κ.Καραγιάννης προχωρά μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα.

Ολοκληρώνεται ο φάκελος, ώστε το φθινόπωρο να δημοπρατηθούν οι μελέτες των συμπληρωματικών έργων του φράγματος. Η αξία της σύμβασης είναι 3,5εκατ.€ και υπολογίζουμε ότι απαιτούνται 2-3 χρόνια για την ολοκλήρωσή της, μαζί με την απαιτούμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Ολοκληρώνοντας ο κ.Καραγιάννης μίλησε για ένα ολοκληρωμένο master plan για την Πάτρα, το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά ακόμα από μικρότερα και μεγαλύτερα έργα. Με έμφαση σε σημαντικές κτιριακές υποδομές, με δράσεις όπως τις ενεργειακές αναβαθμίσεις κτιρίων του του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών, αλλά και της Νοσηλευτικής Μονάδας Αιγίου που έχει αναλάβει να υλοποιήσει το Υπουργείο, μέσω της ΚτΥπ, και θα δημοπρατηθούν τον Οκτώβριο”.

Ροή Ειδήσεων