• Αναζήτηση

Μετακίνηση μαθητών ΑΜΕΑ και Περιφερειακή πολιτική γραφειοκρατία

*του Βασίλη Κανάκη

Οι μετακινήσεις των μαθητών του ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας πραγματοποιούνται με ταξί, μέσω συμβάσεων με την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ο αριθμός των μαθητών, που επιβαίνουν σε κάθε όχημα στην Π.Ε. Μεσσηνίας, ανέρχεται σε μέχρι 4 και όπως είναι εύκολα αντιληπτό το παραπάνω νούμερο προκαλεί ερωτηματικά καθώς αφενός ορισμένα παιδιά ΑΜΕΑ ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και αφετέρου λόγω των ιδιαίτερων αναγκών τους αδυνατούν, στην πλειοψηφία τους, να τηρήσουν τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας όπως, επί παραδείγματι, την χρήση μάσκας.

Το παραπάνω μέγιστο νούμερο των 4 μαθητών ανά όχημα εφαρμόζεται βάσει του ΦΕΚ 534/10-2-21 το οποίο χαρακτηριστικά αναφέρει:

«Μαθητές που εξυπηρετούνται με ταξί σε μη αστικές περιοχές, για τη μετάβαση τους στο σχολείο, επιτρέπεται να μετακινηθούν μέχρι και 4 άτομα»

Είναι σαφές πως το ΦΕΚ αναφέρεται γενικά στην μετακίνηση μαθητών και απουσιάζει ένα συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο που να διέπει την περίπτωση των μαθητών ΑΜΕΑ. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να διερευνηθεί εάν οι συμβάσεις ευθυγραμμίζονται με τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ. που αναφέρονται σε παιδιά κάτω από 12 ετών, όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση ειδικών καθισμάτων στα οχήματα.

Η Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου, λειτουργώντας γραφειοκρατικά, επικαλείται το νομικό πλαίσιο, το οποίο βέβαια αναφέρει ως ανώτατο όριο 4 μαθητές,  χωρίς ωστόσο να απαγορεύει μικρότερο νούμερο και δεν προβαίνει στην πρόσθεση περισσότερων δρομολογίων ώστε να μειωθεί ταυτόχρονα ο αριθμός επιβαινόντων ανά όχημα.

Δυστυχώς σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα επιδεικνύεται παροιμιώδης  ανευθυνότητα. Οι Περιφέρειες, οι Δήμοι και γενικά οι ΟΤΑ δεν θα πρέπει να λειτουργούν γραφειοκρατικά, σαν δημόσιες υπηρεσίες, αλλά να έχουν ως στόχο την ουσιαστική επίλυση ζητημάτων, στα πλαίσια βέβαια που ορίζει ο νόμος. Το επιπλέον κόστος δεν δύναται να αποτελεί τροχοπέδη καθώς τα χρήματα που διακινούνται σε επίπεδο ΟΤΑ είναι επαρκή ώστε να καλύψουν τέτοιου είδους παρεμβάσεις.

Ελπίζω σύντομα η περιφερειακή αρχή να κατανοήσει την σημαντικότητα και κρισιμότητα του συγκεκριμένου ζητήματος και να πράξει τα δέοντα ώστε να διασφαλιστεί, στο μέτρο του εφικτού, η υγεία των μαθητών.

 

Βασίλης Κανάκης 

Δημοτικός Σύμβουλος “Καλαμάτα Μπροστά” -Βασίλης Κοσμόπουλος

Πολιτικός Μηχανικός Πανεπιστημίου Πατρών

Πτυχιούχος Φυσικού Τμήματος Πανεπιστημίου Αθηνών

MSc Σεισμική Μηχανική και Αντισεισμικές Κατασκευές 

Ροή Ειδήσεων