Αυξημένη κίνηση και θετικά σχόλια για την ποιότητα του δρόμου – Ελλείψεις σε φωτισμό, σήμανση, πρατήρια και υποδομές εξυπηρέτησης
Με το «καλημέρα» της κυκλοφορίας του νέου αυτοκινητόδρομου της Πατρών Πύργου, καταγράφηκε σημαντικά αυξημένη κίνηση, κυρίως το Σαββατοκύριακο, καθώς χιλιάδες πολίτες επέλεξαν τη νέα αρτηρία για τις μετακινήσεις τους προς παραθαλάσσιες περιοχές και χωριά της Ηλείας.
Οι πρώτες εντυπώσεις των οδηγών είναι θετικές, με βασικό πλεονέκτημα τη μειωμένη διάρκεια ταξιδιού: η απόσταση από τον Αλισσό έως τον Πύργο καλύπτεται σε μόλις 25-30 λεπτά, με μέση ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Το οδόστρωμα χαρακτηρίζεται ενιαίο και υψηλής ποιότητας, με καλές κλίσεις και ευθείες, ωστόσο δεν λείπουν οι παρατηρήσεις για απότομες στροφές που περιορίζουν την ορατότητα.
Ελλείψεις σε φωτισμό και σήμανση – Προβλήματα με το Google Maps
Παρότι ο δρόμος παραδόθηκε στην κυκλοφορία, υπολείπονται βασικές υποδομές: δεν υπάρχει επαρκής σήμανση, απουσιάζει πλήρως ο φωτισμός, και το Google Maps δεν έχει ακόμα χαρτογραφήσει σωστά τον νέο άξονα, με αποτέλεσμα η εφαρμογή να καθοδηγεί τους οδηγούς μέσα από… χωράφια. Οι αρχές συνιστούν στους οδηγούς να βασίζονται προς το παρόν στις λιγοστές υπάρχουσες πινακίδες.
Μποτιλιάρισμα στην Αμαλιάδα – Εκκρεμεί η παράκαμψη
Έντονο κυκλοφοριακό παρατηρήθηκε στην έξοδο προς Αμαλιάδα, με τους πολίτες να κινούνται ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα. Η κατάσταση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς δεν έχουν καν ξεκινήσει οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή περιφερειακής οδού.
Σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές εξυπηρέτησης
Οι οδηγοί καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και προνοητικοί, καθώς στον νέο δρόμο δεν υπάρχει ούτε ένα πρατήριο καυσίμων. Οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) είναι… στα χαρτιά: οι πινακίδες έχουν τοποθετηθεί, αλλά οδηγούν σε ακατάλληλους, μη διαμορφωμένους χώρους. Δεν υπάρχει επίσης δυνατότητα φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα. Οι τουαλέτες σε αρκετά πάρκινγκ δεν λειτουργούν, σύμφωνα με αναρτημένες πινακίδες.
Εργοτάξια, κολωνάκια και επικίνδυνα σημεία
Στο τμήμα Μιντιλόγλι–Αλισσός, μήκους 10 χιλιομέτρων, οι εργασίες συνεχίζονται και ο δρόμος θυμίζει ενεργό εργοτάξιο. Οι παρακάμψεις είναι απότομες και χωρίς επαρκή προστασία, καθώς δεν υπάρχουν στηθαία αλλά μόνο πλαστικά κολωνάκια ανάμεσα στα ρεύματα. Το μεσημέρι του Σαββάτου (2/8), ένα Ι.Χ. με ρυμουλκούμενο σκάφος έπαθε βλάβη, και οι επιβάτες –χωρίς εναλλακτικό χώρο– περίμεναν μέσα στο ρεύμα κυκλοφορίας.
Προβλέψεις για το μέλλον και διόδια
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να ενισχύσει την ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου, τόσο οικονομικά όσο και τουριστικά. Ο νέος δρόμος διαθέτει τετράιχνη διατομή πλάτους 21,3 μέτρων, δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ, και κεντρική νησίδα με στηθαίο New Jersey. Θα κατασκευαστούν συνολικά 8 ανισόπεδοι κόμβοι, ενώ τα διόδια προς το παρόν τοποθετούνται μόνο στην περιοχή του Πύργου (μετωπικά) και στα Καμίνια (πλευρικά), με κόστος 2 ευρώ για Ι.Χ.
Ανάποδο Ι.Χ. την πρώτη ημέρα λειτουργίας
Από τα ευτράπελα της πρώτης ημέρας ήταν η είσοδος Ι.Χ. ανάποδα στον αυτοκινητόδρομο από τον κόμβο Αμαλιάδας. Ευτυχώς, το περιστατικό δεν είχε συνέπειες, καθώς η κυκλοφορία ήταν περιορισμένη και ο οδηγός αντιλήφθηκε έγκαιρα το λάθος του.
με στοιχεια απο ethnos.gr thebest.gr