• Αναζήτηση

Παραδίδεται η Πατρών–Πύργου: Ζητείται οδικός χάρτης για το Πύργος–Τσακώνα

Η Ολυμπία Οδός γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, αλλά ο κρίσιμος σύνδεσμος με την Τσακώνα παραμένει χωρίς χρονοδιάγραμμα – Καθυστερήσεις και σιωπή από την κυβέρνηση

Σε λίγες ημέρες παραδίδεται το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πατρών–Πύργου και η Ολυμπία Οδός ετοιμάζεται να αναβαθμίσει πλήρως τον ρόλο της στη σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας. Το τμήμα Πύργος–Καμίνια ανοίγει επίσημα την Παρασκευή 1η Αυγούστου, με την εταιρεία να καλεί από τώρα όλους τους παρόχους ψηφιακών χαρτών και εφαρμογών πλοήγησης να επισκεφθούν και να ενημερώσουν τους χάρτες τους για τη νέα διαδρομή.

Η σημασία της παράδοσης είναι τεράστια: η διαδρομή Αθήνα–Πύργος μειώνεται στις 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ η Ολυμπία Οδός γίνεται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας, φτάνοντας τα 277 χιλιόμετρα. Η υποδομή διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, νησίδα, γέφυρες, κόμβους και σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, ενισχύοντας ριζικά την οδική ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα της περιοχής.

Ωστόσο, η εικόνα παραμένει ημιτελής. Το νότιο τμήμα της Ολυμπίας Οδού, από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα μέσω Καλού Νερού, εξακολουθεί να βρίσκεται σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια. Παρά τις διαβεβαιώσεις κυβερνητικών στελεχών ότι οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την κατασκευή του θα ξεκινήσουν «μετά την παράδοση του Πύργος–Πάτρα», η σύνδεση αυτή δεν έχει ακόμα σαφές χρονοδιάγραμμα, ούτε οριστική χάραξη.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι εύλογο: γιατί απαιτείται να ολοκληρωθεί το βόρειο τμήμα για να ξεκινήσει η διεκδίκηση του νότιου; Το Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα είχε εγκριθεί εξαρχής στο πλαίσιο των παραχωρήσεων της Ολυμπίας Οδού και περιλαμβάνεται στη σύμβαση, ακόμη και στη νέα αναθεώρηση που εγκρίθηκε από την Ε.Ε. για το έργο που παραδίδεται τώρα. Η εμπλοκή δεν φαίνεται να σχετίζεται με την Κομισιόν, αλλά με την πολιτική βούληση της κυβέρνησης, η οποία –χωρίς σαφή λόγο– μεταθέτει συνεχώς τις εξελίξεις.

Την ίδια ώρα, παραμένει θολό το τι σχεδιάζεται για την περιοχή του Καιάφα, όπου υπάρχουν εναλλακτικά σενάρια χάραξης. Αντί για δημόσια παρουσίαση και διαβούλευση, υπάρχει σιγή. Ενώ για άλλους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, όπως ο Ε65, έχουν αρθεί εμπόδια και το έργο βαίνει προς ολοκλήρωση, το Πύργος–Τσακώνα παραμένει το μοναδικό κομμάτι που έχει μείνει πίσω από την περίοδο των παραχωρήσεων της περασμένης εικοσαετίας.

Η ανησυχία εντείνεται όσο πλησιάζουν τα εγκαίνια. Αν κατά την επίσημη τελετή της 1ης Αυγούστου δεν παρουσιαστεί σαφής οδικός χάρτης κατασκευής για το Πύργος–Τσακώνα, η αναμονή μετατρέπεται σε κοροϊδία. Η φράση «θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις με την Ευρώπη» δεν αρκεί και δεν πείθει κανέναν πλέον.

Η ανάγκη για άσκηση πίεσης σε κυβερνητικό επίπεδο είναι κρίσιμη. Ο νέος αυτοκινητόδρομος που καταλήγει στον Πύργο δεν μπορεί να θεωρείται ολοκληρωμένος χωρίς τη φυσική συνέχεια προς Τσακώνα και Καλαμάτα, ώστε να ενωθεί με τον οδικό άξονα προς Αθήνα και να λειτουργήσει ως ενιαίος, πλήρως συνδεδεμένος διάδρομος για τη Δυτική Πελοπόννησο.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ροή Ειδήσεων