Το πολυαναμενόμενο πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τα Τέμπη παραδόθηκε σήμερα Τρίτη (13.5.25) στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη.
Το πόρισμα του καθηγητή εργαστηρίου Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου, Δημήτρη Καρώνη, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έχει έκταση 123 σελίδες.
Σύμφωνα με το πόρισμα, που βασίζεται σε αναλύσεις και δεδομένα του Γενικού Χημείου του Κράτους, αυτοψίες και λήψη υλικών από το χώρο του δυστυχήματος, διεθνή επιστημονικά δεδομένα, συγκρίσεις και αξιολογήσεις, καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι τα έλαια των μηχανών (έλαια σιλικόνης) υπο τις συνθήκες του δυστυχήματος μπορεί να δημιουργήσουν πυρόσφαιρα καθώς κρίνεται ότι από τον πραγματογνώμονα ότι το έλαιο αυτό μπορεί υπό θερμοκρασίες 330 βαθμών και άνω να αναφλέγεται.

«Όσον αφορά την καύση, είναι λογικό να υποτεθεί ότι τα έλαια σιλικόνης συμμετείχαν στην πυρκαγιά λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν μετά την ανάπτυξη της πύρινης σφαίρας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα.
Δείτε ολόκληρο το πόρισμα του ΕΜΠ ΕΔΩ

Σημειώνεται ότι πραγματογνωμοσύνες με ανάλογο συμπέρασμα έστω και με άλλη μεθοδολογία υπάρχουν στη δικογραφία από τεχνικούς συμβούλους συγγενών θυμάτων αλλά και την Πυροσβεστική, όπως και αντίθετες.
Η ανάρτηση του δικηγόρου της οικογένειας του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας
Σε ανάρτησή του ο δικηγόρος της οικογένειας του Δημήτρη Μασσαλή, του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας αλλά και της οικογένειας Πλακιά, Λεωνίδας Κουμπούρας, υποστηρίζει ότι «οι δικαστικοί πραγματογνώμονες των οποίων το έργο ορισμένοι επιτήδειοι θέλησαν να προκαταβάλουν αποκλείουν αφενός τα ζητήματα εκτόνωσης αερίου στο κόκπιτ και γενικά στην εμπορική αμαξοστοιχία (άρα ουδέν παράνομο φορτίο υπήρξε) και αφετέρου αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο η διάρρηξη των μετασχηματιστών με τα έλαια σιλικόνης υπό συνθήκες ηλεκτρικού τόξου να δημιούργησαν το φαινόμενο της πυροσφαιρας!».