• Αναζήτηση

Το Πάμε Καλαμάτα έφερε “πόλεμο” ανακοινώσεων

Μετά τη ανακοίνωση από την εταιρεία ActiveSolutions ήρθε και η απάντηση από τους Κωνσταντίνος Ανδριανόπουλος, Ανδρέας Ζαγάκος, Ηλίας Καλφακάκος για τη σελίδα “Πάμε Καλαμάτα”.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Από προχθές φιλοξενείται σε τοπικές εφημερίδες, ενημερωτικές ιστοσελίδες & blog, επιστολή εκπροσώπου της εταιρείας “ActiveSolutions”, στην οποία γίνεται μονομερής καταγραφή ισχυρισμών του, αναφορικά με μια πρόσφατη, εθελοντική όπως πάντοτε, δράση και πρωτοβουλία μας.

Το Πάμε Καλαμάτα είναι μία σελίδα στο Facebook και ένα προφίλ στο Instagram, που δημιουργήθηκε αυθόρμητα και με πρωτοβουλία του βασικού πυρήνα των ανθρώπων του ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, οι οποίοι διοργανώνουν εδώ και πολλά χρόνια, πληθώρα – εθελοντικών πάντα – δράσεων, με έμφαση κυρίως στον τουρισμό.
Αποκορύφωμα των παραπάνω δράσεων, αποτελεί η διοργάνωση του μεγαλύτερου ΔΩΡΕΑΝ εκπαιδευτικού event για τους κλάδους του τουρισμού και της γαστρονομίας στην Ελλάδα, το ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, το οποίο τα τελευταία 6 έτη, έχει υλοποιήσει 9 κύριες τοπικές διοργανώσεις (και πολλές περιφερειακές) κι έχει εκπαιδεύσει αφιλοκερδώς περισσότερους από 10.000 συμμετέχοντες.

Η επιτυχία αυτή, αποτέλεσε μάλιστα πηγή έμπνευσης για θεσμικούς φορείς, συλλογικότητες, κτλ., προκειμένου να υιοθετηθεί κι εξαπλωθεί η ιδέα κι η φιλοσοφία του σε ολόκληρη πλέον τη χώρα, με δεκάδες παρόμοιες δράσεις, που ταξιδεύουν την ιδέα του εθελοντισμού και της προσφοράς των ανθρώπων της Καλαμάτας, παντού!

Η πλέον πρόσφατη πρωτοβουλία μας, αφορά την προσπάθειά μας για ανάδειξη της πόλης μας, ως ενός προορισμού διακοπών που αξίζει σε όλους τους Έλληνες, για το φετινό καλοκαίρι.
Η πρωτοβουλία Πάμε Καλαμάτα, στόχο έχει να επικοινωνήσει – με τη μέγιστη ένταση και σε ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια – τις ελκυστικές εικόνες του τόπου μας, προβάλλοντας την Καλαμάτα και την ευρύτερη περιοχή, ως τον ιδανικότερο προορισμό για τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές των Ελλήνων!

Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί μια ανοιχτή, συνεργατική, εθελοντική πάντοτε, καμπάνια, προβολής της Καλαμάτας σε όλη την Ελλάδα, με στόχευση στο φετινό καλοκαίρι και ο σκοπός της είναι να βοηθηθούν – χωρίς κανένα κόστος – οι τουριστικές επιχειρήσεις (και οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό) της πόλης ώστε να επιβιώσουν οικονομικά εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, δεδομένου ότι αναμένουμε μια πολύ δύσκολη, τουριστικά, περίοδο.
Δεν έχει κανένα εμπορικό σκοπό και προσφέρεται εντελώς δωρεάν, μιας και στηρίζεται στις αρχές του εθελοντισμού και της προσφοράς.

Σαν κεντρικό σύνθημα αυτής της προσπάθειας επιλέχθηκε μια εξαιρετικά κοινότυπη και πολυχρησιμοποιημένη έκφραση, το Πάμε Καλαμάτα. Κρίναμε ότι συμπυκνώνει επικοινωνιακά, τα μηνύματα εκείνα που θα προβληθούν στο ελληνικό κοινό, που σιγά σιγά θα αρχίσει να προγραμματίζει τις διακοπές του! Κατά την επιλογή του ονόματος, διαπιστώθηκε ότι στα κοινωνικά δίκτυα (social media) – που είναι και το πεδίο προβολής της συγκεκριμένης δράσης – δεν υπήρχε αντίστοιχο προφίλ εθελοντικού ή εμπορικού χαρακτήρα.
Το όνομα που επιλέχθηκε για το προφίλ της ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ σελίδας μας στα social media ήταν προφανώς, διαθέσιμο και ελεύθερο.

Αυτονόητο είναι ότι δεν υπήρχε πουθενά κατοχυρωμένο αντίστοιχο εμπορικό σήμα εταιρίας «Πάμε Καλαμάτα» και ούτε θα μπορούσε άλλωστε, μιας και εμπορικές επωνυμίες που περιέχουν ονόματα περιοχών, δεν μπορούν να κατοχυρωθούν, παρά μόνο ως λογότυπα που τα περιέχουν.
Προφανώς κι ήταν αδύνατον να γνωρίζουμε, τυχόν εμπορικές προτάσεις που μπορεί να έχουν κατατεθεί σε οιονδήποτε – φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Απ’ όσο γνωρίζουμε, σε κανένα Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μας την τελευταία περίοδο, δεν έχει κατατεθεί δημόσια πρόταση τέτοιου τύπου, από κάποια εταιρία, παρά μόνο το ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Καλαμάτας, που ψηφίστηκε ομόφωνα και φυσικά δεν περιέχει κάποια αναφορά για την εταιρεία Active Solutions.
Αυτονόητο είναι ότι δεν είναι δυνατόν, να γνωρίζουμε προτάσεις ή ιδέες, που δεν έχουν εκφραστεί δημόσια με κάποιο τρόπο.

Έτσι κυρίαρχα παραμένουν τα κάτωθι ερωτήματα:

• Τι σχέση μπορεί να έχει η εμπορική αξιοποίηση από μια εταιρεία ενός site (η οποία δεν είναι καν δημοσιοποιημένη, άρα ήταν παντελώς άγνωστη σε εμάς), με την εθελοντική και αφιλοκερδή προσπάθεια ενημέρωσης και καμπάνιας προώθησης στα social media για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης της Καλαμάτας αυτό το καλοκαίρι; Τι σχέση έχει το μεράκι, η προσφορά κι ο εθελοντισμός με εμπορικές δραστηριότητες;
• Η χρησιμοποίηση μιας κοινότυπης έκφρασης και ενός τοπικού προσδιορισμού, από πότε αποτελεί πρωτοτυπία;

Με μια απλή αναζήτηση στα κοινωνικά δίκτυα, ο καθένας θα ανακαλύψει εκατοντάδες παρόμοιες σελίδες λ.χ “πάμε Βόλο”, “πάμε Ρέθυμνο”, “πάμε Ελλάδα”, “πάμε διακοπές”, “PameTrikalaKorinthias”, “πάμε βόλτα” κτλ.
• Άνθρωποι της πραγματικής αγοράς οι ίδιοι, στηρίζουμε θερμά κάθε επαγγελματική προσπάθεια, απ’ όπου κι αν προέρχεται, αποδεικνύοντάς το συνεχώς και έμπρακτα και σε καμία περίπτωση όχι μόνο δεν θα μπαίναμε εμπόδιο σε μια επιχειρηματική προσπάθεια, αντίθετα θα την υποστηρίζαμε ενεργά, όπως επανειλημμένως και με θέρμη – και πάντοτε χωρίς αντάλλαγμα – έχουμε κάνει, για αντίστοιχες τέτοιες προσπάθειες, σε τοπικό, αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο.
Μας προσβάλει όμως βάναυσα και μας θίγει σαν προσωπικότητες, η οποιαδήποτε υπόνοια για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας κι ιδιοτελούς οφέλους από τις εθελοντικές μας δράσεις. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να μας προσβάλει δημόσια με εικασίες και ανακρίβειες και να αμφισβητεί αβάσιμα την ηθική μας, ούτε θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί κάτι τέτοιο και θα χρησιμοποιήσουμε κάθε νόμιμο μέσο αν χρειαστεί.

Εν κατακλείδι όμως, θεωρούμε ότι οι άνθρωποι της πόλης μας, έχουν πολύ σημαντικότερα προβλήματα να τους απασχολούν και εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε καμία διάθεση, να γινόμαστε επίκεντρο θεωριών συνωμοσίας, ούτε είμαστε διατεθειμένοι να ακολουθήσουμε τον κατήφορο κανενός με προσβλητικές εκφράσεις.
Εμείς θα επιμένουμε να ξοδεύουμε την ενέργεια μας για το καλό του τόπου μας και ελπίζουμε να κάνουν το ίδιο όσο περισσότεροι συμπολίτες μας γίνεται.
Η Καλαμάτα είναι η πόλη που μας αξίζει κι οφείλουμε όλοι μας – ο καθένας από το δικό του μετερίζι – να βοηθά στην ανάπτυξή της.

Το καλοκαίρι της ζωή μας είναι το φετινό κι η Καλαμάτα, είναι ο τουριστικός προορισμός που αξίζει σε ΟΛΟΥΣ!
Γι΄ αυτό… φέτος το καλοκαίρι… Πάμε Καλαμάτα!

Με εκτίμηση,

Κωνσταντίνος Ανδριανόπουλος
Ανδρέας Ζαγάκος
Ηλίας Καλφακάκος

Ροή Ειδήσεων