• Αναζήτηση

Η τέχνη του διαλόγου: 6 tips για να μην τα κάνουμε μαντάρα

Η επικοινωνία αποτελεί έναν από τους πιο κομβικούς τομείς της ζωής μας. Αν και το γνωρίζουμε καλά, πολλές φορές «χανόμαστε στη μετάφραση», δεν ξεφεύγουμε από τις προκαταλήψεις μας, βγάζουμε βιαστικά συμπεράσματα ή επιδεικνύουμε αργά αντανακλαστικά. Με δύο λόγια, τα κάνουμε μαντάρα. Υπάρχει λύση;

Μερικοί άνθρωποι είναι «οπλισμένοι» με ένα σύνολο επικοινωνιακών δεξιοτήτων, καταφέρνοντας να κρατήσουν σε αξιοπρεπή επίπεδα μια συνομιλία. Αν και κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα εύκολο, οι καλοί συνομιλητές, σύμφωνα με τους ειδικούς, έχουν κάποιες κοινές, καλές συνήθειες, ώστε να τα καταφέρνουν. Ποιες είναι αυτές;

Το Fast Company συγκέντρωσε έξι, οι οποίες συνοψίζονται στην εξής σκέψη της Anna Green, προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου της CooperKatz & Company, εταιρείας εκπαίδευσης επικοινωνίας και ΜΜΕ:

Οι καλοί συνομιλητές βλέπουν τον διάλογο σαν ένα παιχνίδι με μία μπάλα, την οποία ανταλλάζουν με πάσες στον αέρα. Οι απαντήσεις τους έχουν στόχο να συνεχίσουν τη ροή της συνομιλίας, όπως οι παίχτες του εν λόγω παιχνιδιού έχουν στόχο να μην αφήσουν τη μπάλα να πέσει κάτω. Είναι θέμα «δούναι και λαβείν».

Οι 6 συνήθειες των καλών συνομιλητών

Ακούνε περισσότερο από όσο μιλάνε

“Η ειρωνεία του να είσαι καλός συνομιλητής είναι ότι το να μιλάς δεν είναι το πιο σημαντικό κομμάτι. Η ακρόαση είναι αυτό που σας κάνει αξέχαστους. Δυστυχώς η ακρόαση δεν είναι μία ικανότητα που έχουν πολλοί άνθρωποι. Οι πιο πολλοί προτιμούν να μιλάνε”, σημειώνει η Celeste Headlee, παρουσιάστρια του προγράμματος “On Second Thought”, στην Αμερική.

«Είναι δύσκολο να κρατήσουμε την προσοχή μας σε κάποιον που μιλάει, επειδή το μέσο άτομο μπορεί να πει 225 λέξεις το λεπτό, ενώ το μυαλό μας μπορεί να ακούσει μέχρι 500 λέξεις το λεπτό, έτσι ο εγκέφαλός μας προσπαθεί να γεμίσει τα κενά. Αλλά, αν δεν μπορείς να προσέξεις την ώρα που μιλάει ο συνομιλητής σου, δεν βρίσκεσαι σε συζήτηση», προσθέτει.

Δεν διακόπτουν για να διαφημιστούν

Οι καλοί συνομιλητές δεν παρεμβαίνουν σε μία συζήτηση για να πουν τις εμπειρίες τους, όταν δεν χρειάζεται, τονίζει η Headlee, η οποία μεταξύ άλλων σημειώνει πως “δεν πρέπει να εκμεταλλεύεστε τη στιγμή κατά την οποία κάποιος μιλά για τον εαυτό του, για να αποδείξετε πόσο καταπληκτικοί είστε εσείς ή πόσα έχετε υποστεί. Οι συζητήσεις δεν είναι μία ευκαιρία διαφήμισης”.

Η τέχνη του διαλόγου: 6 tips για να μην τα κάνουμε μαντάρα

«Αν κάποιος μιλά για ένα μέλος της οικογένειάς του που έφυγε από τη ζωή, μην ξεκινήσετε να μιλάτε για την εποχή που χάσατε κι εσείς έναν αγαπημένο. Αν μιλάνε για τα προβλήματά τους στη δουλειά, μην ξεκινήσετε να μιλάτε για το πόσο μισείτε τη δική σας. Δεν είναι το ίδιο. Κάθε εμπειρία είναι ατομική».

Δεν ασχολούνται με περιττές λεπτομέρειες

Η Headllee λέει πως όλοι λίγο-πολύ έχουμε υπάρξει σε συζητήσεις, κατά τις οποίες ο συνομιλητής κουράζει, καθώς πασχίζεται να θυμηθεί συγκεκριμένες πληροφορίες, όπως μία ημερομηνία ή το όνομα κάποιου.

“Οι καλοί συνομιλητές δεν επιβαρύνουν το θέμα με πληροφορίες όπως χρόνια, ονόματα, ημερομηνίες και μικρές λεπτομέρειες. Ξέρουν ότι ο άνθρωπος απέναντί τους δεν ενδιαφέρεται για αυτά, αλλά για τους ίδιους, τα ενδιαφέροντά τους και όσα έχουν κοινά μεταξύ τους, εξηγεί.

Παραδέχονται ότι δεν γνωρίζουν

Ο Mark Levy, συγγραφέας και πρόεδρος της εταιρείας καθιέρωσης επωνυμιών Levy Innovation, λέει: “Τόσοι πολλοί άνθρωποι υποσκάπτουν τις προσπάθειές τους, προσπαθώντας να δείξουν πως είναι παντογνώστες ή τέλειοι, αλλά στην πραγματικότητα αν μοιραστούν με τους υπόλοιπους την έλλειψη κατανόησής τους, μπορεί να είναι κολακευτικό”.

Όταν νιώθετε μπερδεμένοι, ο Levy προτείνει απλά να το πείτε. Μπορείτε να ζητήσετε από τον συνομιλητή σας, να εξηγήσει το σημείο που δεν καταλάβατε με έναν λίγο διαφορετικό τρόπο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το άλλο άτομο να καταλάβει ότι τον ακούγατε με προσοχή, και το πιθανότερο είναι να θέλει να επαναλάβει το μήνυμά του για εσάς.

Είναι καλά διαβασμένοι και τολμηροί

Οι καλοί συνομιλητές, λέει η Suzanne Bates, συγγραφέας του βιβλίου “All the Leader You Can Be”, έχουν φροντίσει να κρατάνε τους εαυτούς τους ενημερωμένους για μια ποικιλία θεμάτων, ενώ σημειώνει πως δείχνουν ενδιαφέρον για να συναντήσουν άλλα άτομα, και είναι περίεργοι για τις απόψεις των άλλων. Όλα αυτά λειτουργούν προς όφελός τους.

Η τέχνη του διαλόγου: 6 tips για να μην τα κάνουμε μαντάρα

«Να είστε τολμηροί, να βγαίνετε εκτός του περιβάλλοντος ασφαλείας σας, για να εισάγετε θεματικές υψηλού ενδιαφέροντος σε μία συζήτηση, οι οποίες θα τη ζωντανέψουν», λέει. «Όταν ένας επιχειρηματίας θέλει να περάσει ένα επιχείρημα, συχνά θα βασιστεί σε μία ιδέα, γνώμη ή ιστορία από τον χώρο του. Σύντομα, κάτι τέτοιο κουράζει -όλοι θα τις έχουμε ακούσει».

Αντιθέτως, οι καλοί ομιλητές φέρνουν ιδέες από άλλους χώρους, οι οποίες σχετίζονται με το επιχείρημά τους, ώστε να κρατούν το ενδιαφέρον των υπολοίπων ζωντανό. Στην πραγματικότητα, έτσι έχουν περισσότερες πιθανότητες να αλλάξουν τη γνώμη των συνομιλητών τους.

Διαβάζουν τη γλώσσα του σώματος

Η Parker Ellen, καθηγήτρια Διαχείρισης και Οργανωτικής Ανάπτυξης από το Πανεπιστήμιο Northeastern, λέει μεταξύ άλλων, πως οι καλοί συνομιλητές «ακούνε με τα μάτια τους», ψάχνουν για τη γλώσσα του σώματος ή για αλλαγές στη διάθεση των συνομιλητών τους, οι οποίες παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντα του άλλου ατόμου σε μια συνομιλία.

Έτσι, είναι σε θέση να θέσουν τις «σωστές» ερωτήσεις, δείχνοντας ειλικρινές ενδιαφέρον και χτίζοντας, παράλληλα, ένα προφίλ ατόμου το οποίο μπορείς να εμπιστευτείς, εξηγεί η Ellen. Αυτό είναι σημαντικό, αν θέλετε οι συνομιλητές σας να σας συμπαθήσουν και να ανοιχτούν.

Πηγή: pathfinder.gr

Ροή Ειδήσεων