• Αναζήτηση

Κλείδωσε η χρηματοδότηση για το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

Στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025 εντάχθηκε το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Το μεγάλο οδικό έργο της Μεσσηνίας που υπεγράφη τον περασμένο Μάιο είναι ένα από τα έργα νέας γενιάς που ξεκινά η κυβέρνηση στην εκκίνηση αυτής της τετραετίας και αφορά ένα έργο με μεγάλο αναπτυξιακό αλλά και τουριστικό πρόσημο.

Να θυμίσουμε πως το έργο έχει αναλάβει το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ ύστερα από διαγωνισμό με τη μέθοδο της Σύμπραξης Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα. Τα έργα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον 4 χρόνια και στη συνέχεια το αναφερθέν σχήμα θα αναλάβει την λειτουργία και συντήρηση του άξονα.

Το έργο έχει ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα καθώς θα βελτιώσει δραστικά την οδική πρόσβαση στις τουριστικές περιοχές της Μεσσηνίας που γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια με ναυαρχίδα το Costa Navarino που έβαλε στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη την περιοχή.

Ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του ο οδηγός θα μπορεί να φτάνει σε 2 ώρες και 30 λεπτά στην περιοχή της Πύλου και σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.

Τα χαρακτηριστικά του νέου άξονα δεν θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου (δηλαδή με ανισόπεδους κόμβους). Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Αυτή την εποχή εκτελούνται οι μελέτες εφαρμογής και η έναρξη των εργασιών τοποθετείται προς το τέλος του έτους.

Ποιο είναι το έργο

Το κόστος του έργου όπως αυτό εγγράφεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών είναι 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση συνολικά 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη. Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα αφορούν στην δημιουργία νέου δρόμου.

Πιο συγκεκριμένα, το έργο έχει συνολικό μήκος 48,7 Km. Ειδικότερα:
(α) Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 Km και αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411, στην οποία συνδέεται με το οδικό δίκτυο Ριζόμυλος – Πύλος,

(β) Το τμήμα Πύλος – Ριζόμυλος έχει μήκος 25,7 Km, χωροθετείται κοντά στην Πύλο, σε απόσταση 380μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν».

Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 25,7 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 21,3 Km, κάθετων οδών συνολικού μήκους 3,5 Km, πέντε (5) γεφυρών συνολικού μήκους 764 m, πενήντα δύο (52) κιβωτοειδών οχετών, ενός (1) ανισόπεδου κόμβου, επτά (7) ισόπεδων κόμβων, έξι (6) ισόπεδων κυκλικών πλατειών, έξι (6) ανισόπεδων κάτω διαβάσεων και μίας (1) ανισόπεδης άνω διάβασης και

(γ) Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 7,9 Km και χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος – Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» (Χ.Θ. 13+266,40). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 7,9 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών και κάθετων οδών συνολικού μήκους 0,5 Km, δέκα (10) κιβωτοειδών οχετών και τριών (3) ισόπεδων κόμβων.

 

πηγη ypodomes.com

Ροή Ειδήσεων