• Αναζήτηση

Στη βουλή φέρνει το ζήτημα της δεύτερης άγονης δημοπρασίας και της έλλειψης επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας-Θεσσαλονίκης ο Περικλης Μαντάς

Στη Βουλή φέρνει το ζήτημα της δεύτερης άγονης δημοπρασίας και της έλλειψης επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας-Θεσσαλονίκης, ο βουλευτής Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς με Ερώτηση που κατέθεσε προς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Όπως σημειώνει ο κ. Μαντάς, «αναμφίβολα η εξέλιξη αυτή αποτελεί ξεκάθαρο πλήγμα στις άμεσες αναπτυξιακές προοπτικές του νομού Μεσσηνίας», καθώς πλήττονται οι δράσεις των τοπικών φορέων και των επιχειρήσεων για διεύρυνση και μεγιστοποίηση της τουριστικής περιόδου κατά τους χειμερινούς μήνες. Παράλληλα περιορίζεται η αποτελεσματικότητα της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλλεται για «ενίσχυση της εξωστρέφειας του νομού, μέσα από τη συστηματική προσέλκυση επισκεπτών από άλλες περιοχές της Ελλάδας και τη διαρκή προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της».

Τέλος σύμφωνα με τον βουλευτή, με την εξέλιξη αυτή δημιουργείται ένα επιπλέον πρόβλημα στους Μεσσήνιους που ζουν, φοιτούν ή εργάζονται στη βόρεια Ελλάδα, καθώς και σε όσους προέρχονται από τις περιοχές αυτές και φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, οι οποίοι χάνουν ένα πρακτικό και εύκολο τρόπο μετάβασης από τη μία περιοχή στην άλλη.

Κατά τον κ. Μαντά, πρέπει να υπάρξει έντονος προβληματισμός και διερεύνηση σχετικά με τους λόγους για τους οποίους η διαγωνιστική διαδικασία για την εκμετάλλευση της αεροπορικής σύνδεσης Καλαμάτας-Θεσσαλονίκης κηρύχθηκε άγονη δύο φορές, ενώ είναι προφανές ότι τυχόν επανάληψη της διαδικασίας με τους ίδιους όρους πιθανότατα δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα και απλά θα οδηγήσει στην απώλεια χρόνου.

Παράλληλα καλεί το υπουργείο να εξετάσει τη δυνατότητα υλοποίησης άλλων άμεσων και στοχευμένων ενεργειών, όπως η αναπροσαρμογή του ύψους της παρεχόμενης επιδότησης από την πλευρά του κράτους, έτσι ώστε να τονωθεί το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιριών, να ολοκληρωθεί με επιτυχία η διαγωνιστική διαδικασία και «να διασφαλιστεί σε βάθος χρόνου η αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με τη συμπρωτεύουσα».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Αθήνα, 24/08/2023

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς:Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα 

 

Θέμα: «Διατήρηση αεροπορικής σύνδεσης Καλαμάτας-Θεσσαλονίκης»

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Όπως έγινε γνωστό πριν λίγες ημέρες και παρά τις διαρκείς προσπάθειες που καταβάλλονται, κηρύχθηκε άγονη και η δεύτερη δημοπρασία που αφορά στην εκμετάλλευση της αεροπορικής γραμμής Καλαμάτα-Θεσσαλονίκη, καθότι δεν κατατέθηκε καμία προσφορά. Αναμφίβολα η εξέλιξη αυτή αποτελεί ξεκάθαρο πλήγμα στις άμεσες αναπτυξιακές προοπτικές του νομού Μεσσηνίας για το επόμενο διάστημα, δεδομένου ότι η περιοχή φαίνεται να χάνει μια ιδιαίτερα ισχυρή δυναμική τουριστικής ανάπτυξης, τόσο για τους καλοκαιρινούς μήνες, όσο κυρίως για τους χειμερινούς, πλήττοντας έτσι τις δράσεις όλων μας για διεύρυνση και μεγιστοποίηση της τουριστικής περιόδου.

Παράλληλα με την εξέλιξη αυτή υπονομεύονται σε σημαντικό βαθμό οι προσπάθειες για τη θεμελίωση και ενίσχυση της εξωστρέφειας του νομού, μέσα από τη συστηματική προσέλκυση επισκεπτών από άλλες περιοχές της Ελλάδας και τη διαρκή προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της. Την ίδια στιγμή ο νομός Μεσσηνίας αποκόπτεται περισσότερο από τη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές, γεγονός που πλήττει πολλούς Μεσσήνιους που φοιτούν ή εργάζονται στη βόρεια Ελλάδα, αλλά και όσους προέρχονται από εκείνες τις περιοχές και φοιτούν με τη σειρά τους στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Υπό το πρίσμα αυτών των δεδομένων, η έλλειψη ενδιαφέροντος από τις αεροπορικές εταιρείες αποτελεί αναμφίβολα μια ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη η οποία οφείλει να μας προβληματίσει έντονα. Είναι προφανές επίσης ότι η εκ νέου επανάληψη της προκήρυξης κατά πάσα πιθανότητα θα οδηγήσει ξανά σε μια νέα άγονη διαγωνιστική διαδικασία και σε απώλεια ακόμα περισσότερου χρόνου, χωρίς κάποια ιδιαίτερη ωφέλεια.

Σε αυτό το πλαίσιο αποτελεί υποχρέωση όλων μας αφενός να διερευνηθούν καλύτερα οι λόγοι για τους οποίους το επιχειρηματικό ενδιαφέρον παραμένει τόσο χαμηλό. Αφετέρου θα πρέπει να εξεταστούν τυχόν άμεσες, στοχευμένες και ουσιαστικές παρεμβάσεις από τη πλευρά της πολιτείας, π.χ. μέσω αναπροσαρμογής του ύψους της επιδότησης που παρέχεται, έτσι ώστε η διαγωνιστική διαδικασία να ολοκληρωθεί με επιτυχία και να διασφαλιστεί σε βάθος χρόνου η αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με τη συμπρωτεύουσα.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες πρόκειται να προβεί η κυβέρνηση προκειμένου να υπάρξει επιτυχημένη ολοκλήρωση της δημοπρασίας για την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας-Θεσσαλονίκης;
  1. Εξετάζει η κυβέρνηση την αναπροσαρμογή του ύψους της επιδότησης που παρέχεται για την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας-Θεσσαλονίκης, έτσι ώστε να ενισχυθεί το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τη γραμμή αυτή;

 

  1. Ποιες άλλες παρεμβάσεις προγραμματίζει η κυβέρνηση προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση της αεροπορικής γραμμής Καλαμάτα-Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να κηρυχθεί ξανά άγονος;
Ο ερωτών βουλευτής
Περικλής Π. Μαντάς 

Βουλευτής Μεσσηνίας

Ροή Ειδήσεων