• Αναζήτηση

Ανοίγει ο φάκελος «Πύργος-Τσακώνα»-Η Πρωινή αποκαλύπτει τα πρώτα σχέδια της κυβέρνησης

Του Παναγιώτη Φωτεινόπουλου


Τον επί δώδεκα χρόνια κλειστό φάκελο «Πύργος-Τσακώνα» ετοιμάζεται να ανοίξει η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τη σύσκεψη που συγκάλεσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για τις 4 Ιουλίου, αφού σε αυτήν θα συμμετέχουν όλα τα πρόσωπα που απαρτίζουν την ηγετική ομάδα του Μεγάρου Μαξίμου (Δημητριάδης, Γεραπετρίτης, Σκέρτσος), ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαρά, ο υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής και όλοι οι βουλευτές Ηλείας και Μεσσηνίας.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει συλλέξει η Πρωινή, ο πρωταρχικός σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι να μπει σε διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και συγκεκριμένα με την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, στην οποία ανήκει πλέον το οδικό τμήμα μετά την πρόσφατη τροπολογία τον περασμένο Δεκέμβριο.

 

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι μία από τις επιλογές που ενδεχομένως εξεταστούν, είναι η τμηματική κατασκευή του έργου, δηλαδή να προηγηθεί το Καλό Νερό-Τσακώνα και να ακολουθήσει το Πύργος-Καλό Νερό, που είναι και το πιο δύσκολο λόγω Καϊάφα.

 

Καλό Νερό-Τσακώνα

 

Για το συγκεκριμένο οδικό τμήμα προβλέπεται αυτοκινητόδρομος 27,35 χλμ. Μέχρι τώρα υπάρχει οριστική μελέτη οδοποιίας από το 2017 και έγκριση περιβαλλοντικών όρων, με βάση μελέτες που είχε εκπονήσει η κοινοπραξία του Μορέα, που όμως δεν επέδειξε στη συνέχεια ενδιαφέρον να ενσωματώσει τον δρόμο στην Εθνική Οδό Καλάματα-Τριπολη-Κόρινθος. Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται περίπου σε 160 εκατ. ευρώ και των απαλλοτριώσεων σε 30 εκατ. ευρώ και η υλοποίησή του προϋποθέτει εκπόνηση μελέτης Ανάλυσης Κόστους Οφέλους.

 

Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, είχε απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας, Αλέξη Χαρίτση, τονίζοντας ότι η πρώτη επιλογή που θα επιδιωχθεί, είναι η κατασκευή του ως ΣΔΙΤ με ανάθεση σε παραχωρησιούχο, αφού η Κομισιόν δύσκολα θα το χρηματοδοτήσει το έργο μέσω ΕΣΠΑ.

 

Πύργος- Καλό Νερό

 

Εδώ τα χέρια όλων είναι δεμένα, εξαιτίας της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας το 2006 η οποία δεν επιτρέπει την κατασκευή αυτοκινητόδρομου για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος του Καϊάφα. Δεδομένου ότι πλέον έχει θεσπιστεί και Προεδρικό Διάταγμα για τον Κυπαρισσιακό, οι περιβαλλοντικές δυσκολίες είναι ακόμα μεγαλύτερες και οι σκέψεις για ενιαία παραλιακή χάραξη θα πρέπει να θεωρούνται ουτοπικές.

 

Οι πληροφορίες της Πρωινής αναφέρουν ότι το πιθανότερο είναι να ανατεθεί σε τεχνικό σύμβουλο η εκπόνηση μελετών που θα εξετάζουν κάθε πιθανή εναλλακτική λύση, συνεκτιμώντας όμως και το κόστος των απαλλοτριώσεων και κατασκευής. Τοπικοί φορείς επισημαίνουν πως υπάρχει δυνατότητα για ανατολική χάραξη, η οποία όμως αξιολογείται ως ιδιαίτερα δαπανηρή για ένα έργο που με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα έχει πολύ χαμηλό κυκλοφοριακό φόρτο και δεν είναι βιώσιμο με οικονομικούς όρους.

 

Σε κάθε περίπτωση, ο βασικός στόχος είναι να ωριμάσει το έργο σε επίπεδο μελετών, προκειμένου να γνωρίζουν άπαντες το συνολικό κόστος κατασκευής, τις νομοθετικές ρυθμίσεις που θα χρειαστούν ειδικά για την περιβαλλοντική νομοθεσία, καθώς και την πηγή χρηματοδότησης.

 

 

Ο ρόλος των υποψήφιων επενδυτών στον Καϊάφα

 

Σύμφωνα με πληροφορίες της Πρωινής, που όμως δεν επιβεβαιώθηκαν, καθοριστική παράμετρος για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου είναι η παραχώρηση των Iαματικών Πηγών Καϊάφα με διεθνή διαγωνισμό, που θα προκηρυχθεί στο τέλος του έτους. Δεδομένου ότι ήδη καταγράφεται ενδιαφέρον από εγχώριους και ξένους επενδυτές, το ζήτημα της γρήγορης και ασφαλούς πρόσβασης στον Καϊάφα, τόσο από τον Πύργο όσο και από τη βόρεια Μεσσηνία, έχει τεθεί προς συζήτηση ως αστερίσκος.

 

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν επισημάνει την ανάγκη βελτίωσης της οδικής πρόσβασης ως απαραίτητη προϋπόθεση για να υπάρξει δεσμευτικό ενδιαφέρον για τον Καϊάφα (σε αυτή τη φάση οι προσφορές είναι μη δεσμευτικές), γεγονός που ίσως επηρεάζει τις κυβερνητικές αποφάσεις για το πώς θα κλείσει το οδικό «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου.

 

ΠΗΓΉ: https://proini.news/

Ροή Ειδήσεων