• Αναζήτηση

Φορτσάρει η ΤΕΡΝΑ στο εργοτάξιο του Πάτρα-Πύργος- Η πρόοδος των έργων τμήμα-τμήμα

Φορτσάρει η ΤΕΡΝΑ στο εργοτάξιο που βρίσκεται στο νότιο τμήμα του υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος ενώ προχωρούν και τα υπόλοιπα τμήματα που κατασκευάζουν ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ. Τα έργα έχουν κλείσει ένα και πλέον χρόνο εργασιών και η πρόοδος είναι πλέον μετρήσιμη τμήμα-τμήμα.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το πλέον προχωρημένο τμήμα είναι αυτό που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ με 26%, πολύ περισσότερο από τον μέσο όρο του συνόλου του έργου. Είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος το οποίο προχωρά με γρήγορους ρυθμούς.

 

Μάλιστα μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν και οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις, που για την ιστορία θα είναι συνολικά οι πρώτες και για όλο τον αυτοκινητόδρομο. Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν πως το τμήμα αυτό, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να φτάσει ακόμα και το 50% μέχρι το τέλος του 2023. Να θυμίσουμε πως η έναρξη του έργου έγινε στις 31 Μαρτίου 2022 και πως αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η πρόοδος ανά τμήμα

Πέρα από την ΤΕΡΝΑ στο Πάτρα-Πύργος η πρόοδος των έργων στα υπόλοιπα τμήματα είναι: στο πρώτο τμήμα που κατασκευάζει η ΑΒΑΞ από το Μιντιλόγλι μέχρι τα Καραίικα στο 13%, ενώ στο δεύτερο τμήμα που κατασκευάζει η ΑΚΤΩΡ από τα Καραίικα μέχρι την Γαστούνη στο 7%. Να θυμίσουμε πως στην κατασκευή δεν συμμετέχουν τόσο η leader του έργου VINCI όσο και η Hochtief. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το τμήμα που έχει αναλάβει η ΑΒΑΞ είναι το δυσκολότερο καθώς περιλαμβάνει την διαπλάτυνση του αυτοκινητόδρομου με ταυτόχρονη κυκλοφορία οχημάτων στα πρώτα 12 χιλιόμετρα ξεκινώντας από το Μιντιλόγλι.

Συνολικά η πρόοδος του έργου έχει φτάσει μέχρι το τέλος Μαΐου το 14% και στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2024 η πρόοδος να αγγίξει το 25%. Η χρονιά-σταθμός θα είναι το 2024 καθώς σε αυτήν προσδωκάται η πρόοδος να εκτοξευτεί σε επίπεδα άνω του 80% μιας και η εξέλιξη στα οδικά έργα είναι οπισθοβαρής.

Αυτό σημαίνει πως πάντα στην πρώτη περίοδο του έργου η εξέλιξη είναι αργή καθώς αφορά διανοίξεις, χωματουργικά, μετακινήσεις ή δημιουργία δικτύων, επιχωματώσεις, δημιουργία τεχνικών. Στη συνέχεια εφόσον αρχίσουν να ξεκινούν τα ασφαλτικά, το έργο προοδεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Αυτό αναμένεται και για το Πάτρα-Πύργος προκειμένου να πιαστούν οι προκαθορισμένοι χρόνοι παράδοσης που είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2025 να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 56 χιλιόμετρα (35 μήνες διάρκεια) και τα υπόλοιπα 19 το καλοκαίρι του 2025 (40 μήνες διάρκεια).

Τα χαρακτηριστικά του νέου αυτοκινητόδρομου

Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.

Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.

 

ypodomes.com

Ροή Ειδήσεων