• Αναζήτηση

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Επενδυτικό ενδιαφέρον από τους επιχειρηματίες Αχ. Κωνσταντακόπουλο (Costa Navarino) και Ε. Βασιλάκη (Aegean)

Για σήμερα, Τετάρτη 19 Μαΐου, έχουν προγραμματιστεί, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, τα εγκαίνια της αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ένα μόνο από τα περίφημα 14 αεροδρόμια που αναβάθμισε η Fraport Greece, στην οποία συμμετέχουν ο γερμανικός διαχειριστής αεροδρομίων Fraport ΑG και ο ελληνικός όμιλος Κοπελούζου, με την «κατασκευαστική σφραγίδα» του ομίλου Intrakat αλλά σίγουρα για το μεγαλύτερο project του «πακέτου», καθώς στο αεροδρόμιο της συμπρωτεύουσας επενδύθηκαν 100 εκατ. ευρώ, επί συνόλου 440 εκατ. ευρώ, για τη μεταμόρφωσή του σε μια σύγχρονη υποδομή.

Ωστόσο, η ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης των 14 αεροδρομίων από την Fraport Greece (σε Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Ζάκυνθο, Χανιά, Καβάλα, Σάμο, Σκιάθο, Κεφαλονιά, Άκτιο, Ρόδο, Κέρκυρα, Κω, Σαντορίνη, Μυτιλήνη) δεν σημαίνει και ολοκλήρωση της αναβάθμισης των αερολιμένων της χώρας. Αντιθέτως, αν και η πανδημία και η οικονομική κρίση έχουν επιφέρει αναβολές ή καθυστερήσεις, ήδη στην αγορά, επιχειρηματική, αεροπορική, κατασκευαστική και όχι μόνο, περιμένουν τη «νέα γενιά αεροδρόμιων».

Η οποία σχετίζεται αφενός με την προώθηση των διαδικασιών για την αξιοποίηση ακόμα 23 περιφερειακών αεροδρομίων που προωθεί η ΕΕΣΥΠ, με την περίπτωση του αεροδρομίου της Καλαμάτας να δεσπόζει, αφετέρου με το «ξεπάγωμα» της  επέκτασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, μιας επένδυσης ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ που είχε «μπει στο συρτάρι» λόγω της πανδημίας. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τον νέο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο Πάρου, μαζί με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, γίνεται αντιληπτό ότι δημιουργείται μια κρίσιμη μάζα, μια νέα γενιά υποδομών.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα πυκνώνουν τα σενάρια και οι αναφορές στην επέκταση του «Ελ. Βενιζέλος». Πρόκειται για μία επένδυση η οποία αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ και θα μεγαλώσει την δυνατότητα διακίνησης επιβατών από 25-27 εκατ. επιβάτες που είναι σήμερα σε περίπου 33-35 εκατ. επιβάτες. Το έργο πάγωσε λόγω πανδημίας που οδήγησε σε κατάρρευση του πτητικού έργου του αεροδρομίου. Το 2019 το αεροδρόμιο της Αθήνας υποδέχθηκε 25,5 εκατ. επιβάτες.

Από την Καλαμάτα ξεκινάει το εγχείρημα της αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) καθώς βγαίνει στον αέρα ο διαγωνισμός για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, ο οποίος και θα επιλέξει το κατάλληλο μοντέλο αξιοποίησης για το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Μάλιστα υπάρχουν εκτιμήσεις και σενάρια για επενδυτικό ενδιαφέρον από τους επιχειρηματίες Αχ. Κωνσταντακόπουλο (Costa Navarino) και Ε. Βασιλάκη (Aegean), ενώ δεν αποκλείεται ενδιαφέρον να εκδηλώσει και η Fraport Greece, αν και αυτό θα κριθεί από τις προθέσεις όλων των μετόχων.

 

ΠΗΓΗ: https://www.insider.gr/

Ροή Ειδήσεων